Badania przeprowadzone przez firmę Siegel+Gale pokazują, że 75% konsumentów uważa, że wygląd logo wpływa na ich zaufanie do firmy i może wpłynąć na sprzedaż aż w 60% 🚀
Zanim zgłosisz się do grafika, jest kilka rzeczy które warto wstępnie przemyśleć:
Sprawdź nazwę swojego projektu
Jeżeli zamówisz logo a później okaże się że nazwa projektu, domena i nazwa profilu na kanałach mediów społecznościowych są zajęte mogą zacząć się problemy z rozpoznawalnością, ale również prawne. Upewnij się, że nazwa jest wolna i powiązana wyłącznie z Twoim projektem. Nazwa powinna być możliwie krótka.
Przemyśl umieszczenie nazwiska
Abstrakcyjne nazwy projektów są ciekawe i dają duże możliwości, ale zdarza się, że są trudne do zapamiętania lub trudny do skojarzenia z profilem Twojej działalności. Jeżeli tworzysz projekt skupiony na osobistych działaniach, to umieszczenie nazwiska pomoże szybko skojarzyć usługi bezpośrednio z Tobą.
Prostota znaku
Jeżeli znak będzie miał za dużo elementów stanie się ilustracji – technicznie jest to błąd. Będzie mniej czytelny, trudniejszy do zapamiętania, a wielość kolorów może być problematyczna (np. zwiększyć koszt drukowania materiałów promocyjnych lub może wyglądać niekorzystnie na większej gamie kolorów).
Warianty kolorystyczne logo
Na początku będziesz zapewne używać logo na jednolitym tle powiązanym i dopasowanym z Twoją identyfikacją wizualną. Może się jednak zdarzyć, że staniesz się partnerem jakiegoś wydarzenia, znak pojawi się na plakacie, w publikacji, na zdjęciu lub innym niejednolitym tle. Dlatego dobrze mieć różne warianty kolorystyczne, układ poziomy, pionowy lub sam sygnet aby przygotować się na użycie projektu w różnych warunkach (- o tym powinien pamiętać wykonawca projektu, jednak warto być tego świadomym).
Strategia marketingowa
Każdy projekt komunikuje się ze swoimi odbiorcami z pomocą ściśle określonej strategii która określa jak firma zamierza promować swoje produkty lub usługi, przyciągać klientów oraz osiągać przewagę konkurencyjną na rynku. Jeżeli masz z tym problem, możesz skorzystać z doradztwa zespołu marketingowego lub freelancera który pomoże Ci ukształtować kierunek komunikacji który możesz przekazać grafikowi. Jeżeli masz na to klarowną koncepcję, możesz pominąć ten krok i zgłosić się bezpośrednio do grafika. Może się zdarzyć, że grafik również będzie wiedział jak Ci pomóc, jednak nie jest to regułą.
Pomysł i inspiracje
Grafik powinien pomóc Ci z utworzeniem koncepcji znaku, jednak dobrze jest wskazać mu preferowane kolory, czcionki, zamysł estetyczny. W tym celu możesz skorzystać z katalogów czcionek*, na przykład na DaFont lub awwwards.com , wskazać kilka inspiracji innych projektów z Pinterest, a kolory wybrać z palety internetowej, na przykład z palety Pantone i przekazać wykonawcy ich numery. Jeżeli masz na myśli jakiś konkretny motyw sygnetu również dobrze to przedyskutować.
*Pamiętaj, że niektóre licencje na wykorzystanie czcionek są płatne, jednak zdecydowanie warto wyróżnić się oryginalnym krojem pisma.
Proces kreacji logo
Każda agencja oraz freelancer mają swój indywidualny system, dlatego powiem Ci jak wygląda współpraca ze mną.
- Zbiór informacji o firmie, jej misji, grupie docelowej, konkurencji i preferencjach dotyczących stylu
- Ustalenie terminu wykonania, podpisanie umowy
- Szkice wstępne oraz selekcja najbardziej obiecujących szkiców do dopracowania
- Prezentacja 2-3 wersji projektu na wizualizacjach
- Dostosowanie wybranego wzoru do uwag
- Przekazanie plików oraz wystawienie faktury końcowej
To jak, działamy? 🚀
Możesz złożyć zamówienie lub dopytać o szczegóły tutaj. Do zobaczenia!